sâmbătă, ianuarie 03, 2015

Aromate


De ce am decis sa-mi cresc plantute aromate pe balcon ? Deoarece este cu mult mai simplu decat ar parea la prima vedere. Iar vara ma pot lauda ca am si eu o felie de jungla personala.
Rozmarinul, salvia, busuiocul si cimbrul cresc cu usurinta si fara prea multe pretentii. Arata tare bine si unde mai pui ca sunt atat de parfumate !
Insa motivul principal pentru care le cultiv este faptul ca le pot folosi in bucatarie.






Am folosit busuiocul atat in salate cat si pentru a prepara pesto. 
Friptura, stufatul, ceafa la gratar, ciolanul pe varza  (adauga tu aici alte feluri pe care le preferi) capata arome epice cand sar in ajutorul tau miroasele crescute cu drag de tine.

Ah, uitam sa-ti spun ca toate aceste plantute aromate mai au o calitate demna de luat in seama: vor tine toata vara, departe de balconul tau, toti tantarii. 

Ai nevoie doar de vase potrivite, pamant, seminte si rabdarea ta va fi rasplatita.
Iar cand prinzi mai mult curaj si indemanare poti planta in ghiveci putin mai marisor si o plantuta de rosie.